Fra Kaos til Kontrol

Optimering i små virksomheder

Fra Kaos til Kontrol

Foredrag // Fra Kaos til Kontrol

Arbejdsgange og optimering i små virksomheder – Sådan skaber du effektivitet og vækst

"Arbejdsgange og optimering i små virksomheder" er et foredrag målrettet virksomhedsejere og ledere, der ønsker at maksimere effektiviteten i deres forretning. Vi går i dybden med, hvordan man kan analysere og forbedre eksisterende processer, så de bliver mere strømlinede og mindre tidskrævende. Med enkle værktøjer og teknikker lærer deltagerne, hvordan de kan identificere flaskehalse og implementere optimeringer, der skaber værdi og vækst.

Agenda for foredraget:

  1. Introduktion: Hvorfor arbejdsgange er nøglen til succes

    • Betydningen af effektive processer i små virksomheder.
    • Hvordan optimering kan frigøre ressourcer og tid.
  2. Analyse af eksisterende arbejdsgange

    • Metoder til at kortlægge og forstå nuværende arbejdsprocesser.
    • Identifikation af flaskehalse og ineffektive rutiner.
  3. Værktøjer til optimering og automatisering

    • En gennemgang af værktøjer og løsninger, der kan automatisere manuelle opgaver.
    • Hvordan man implementerer små ændringer, der gør en stor forskel.
  4. Implementering af nye processer med succes

    • Strategier for at introducere ændringer uden at skabe modstand.
    • Involvering af medarbejdere i optimeringsprocessen for bedre accept og resultater.
  5. Langsigtede gevinster ved optimerede arbejdsgange

    • Hvordan optimering kan forbedre kundeservice og øge indtjeningen.
    • Eksempler på virksomheder, der har haft succes med at optimere deres arbejdsgange.

Afslutning og Q&A:

  • Mulighed for at stille spørgsmål og dele erfaringer om egne optimeringsudfordringer.

Deltagerne vil forlade foredraget med en klar plan for, hvordan de kan analysere, tilpasse og forbedre deres arbejdsgange for at opnå en mere effektiv og profitabel forretning.

Udvalgte emner

Her kan du læse mere om andre relaterede emner

info@liemba.dk
Andre 'Foredrag' :
IT med hjerte Effektive netværk Transition A til B
Her er din checkliste
Det her skal du have styr på i din virksomhed
1. Det praktiske - du skal have styr på

Sørg for at implementere robuste planer for at beskytte virksomheds- og kundedata mod tab og cyberangreb.

Implementer regelmæssig sikkerhedskopiering og en plan for at få data retur fra en backup - for at beskytte mod systemfejl og datatab.

Kender du 3-2-1 backup-strategien? Tre kopier af data. To forskellige medier. En offsite backup.

Hvad ville 24 timers nedetid koste dig?

2. Automatisering af arbejdsgange

Automatiser gentagne opgaver for at reducere fejl og frigøre tid til mere værdiskabende aktiviteter.

Lad IT løse det mekaniske så du kan bruge tid på det der reelt er værdiskabende.

Hvis du fik 1000 ordrer på en dag - hvor er flaskehalsen? Hvem ville gå ned med stress?

3. Effektiv kommunikation

Implementer interne kommunikationsværktøjer, der fremmer gnidningsfri information og samarbejde blandt medarbejdere.

IT er langt mere "følelser" end "teknik". Dem der skal bruge det skal være trygge og din virksomhed fungerer bedre hvis alle er up-to-date.

Hvis du laver en ændring - hvordan sikrer du at alle ved det?

4. Ordre- og lagerstyring

Brug realtidssystemer til at administrere ordrer og lagerbeholdning for at undgå forsinkelser og sikre præcise leverancer.

I en tid hvor "ordre" til "leverance" er afgørende og konkurrencen er høj - så skal dit flow bare fungere.

En investering i IT kan sikre det gøres ensartet OG ændrer du noget så sker det med det samme.

Mennesker skal tale med mennesker - dét giver værdi. IT skal løse det mekaniske.

5. Kundeserviceplatforme

Implementer et system til at håndtere kundehenvendelser hurtigt og effektivt, hvilket forbedrer kundeservice og tilfredshed.

Du kan spare tid på at være til stede når du skal. Det skal knyttes sammen med IT.

IT kan også sørge for at du har helt faste rutiner omkring dine kundehenvendelser.

6. Projektstyring

Brug projektstyrings værktøjer til at planlægge, tildele og overvåge projekter for at sikre, at deadlines overholdes.

Og kan du svare på - hvor mange åbne projekter har vi lige nu? eller hvor lagt er vi?

7. Salg og CRM-systemer

Implementer CRM-løsninger for at holde styr på kundeoplysninger og optimere salgsprocesser.

8. Dokumenthåndtering

Brug et digitalt system til sikker opbevaring og organisering af dokumenter for at gøre dem nemme at finde og dele.

9. Bliv bedre i morgen

Hvis du ikke er med i dag - er du heller ikke med i morgen.

Det behøver ikke handle om at du teknisk er "bagud" - men at du har et mindset hvor du konstant vurderer om du kan gøre det smartere eller bedre.

En god IT platform kan følge med i den fleksibilitet du skal have.

gazelle-2024